Haïti is een feit! - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Chiara Linden - WaarBenJij.nu Haïti is een feit! - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Chiara Linden - WaarBenJij.nu

Haïti is een feit!

Blijf op de hoogte en volg Chiara

13 Augustus 2013 | Nederland, Vlaardingen

Haïti komt nu echt dichtbij. Over ongeveer 3 weekjes zit ik in het vliegtuig op weg naar mijn nieuwe avontuur. Ook na alle interessante verhalen, foto's en filmpjes heb ik soms nog geen idee waar ik nu echt terecht komt. Ik vind het nog steeds erg spannend en soms wat onwerkelijk, maar tegelijkertijd kijk ik er ook naar uit.

Gedurende een periode van 8 maanden (3 september t/m 28 april) zal ik les gaan geven aan drie geadopteerde meiden (Lisa, Anne-Rose en Miriam) en deelnemen aan ontwikkelingshulp. Deze meiden zijn geadopteerd door Rob en Anne-Marie, die samen een ziekenhuis runnen in Haïti. Rob is voornamelijk verantwoordelijk voor de bouw van het ziekenhuis en het draaiende houden hiervan. Terwijl Rob deze taken op zich neemt, werkt Anne-marie als tropenarts in dit ziekenhuis (Passe Catabois). Met hulp van andere (Nederlandse) vrijwilligers proberen zij het Haïtiaanse volk zo goed mogelijk te helpen. Deze hulp heeft dit land, als een van de armste landen ter wereld keihard nodig!

Terwijl deze kanjers zich ontfermen over de mensen die het ziekenhuis binnenkomen, ga ik proberen hun drie kinderen zo goed mogelijk te onderwijzen. Doordat ik al op verschillende manieren contact heb kunnen leggen met de leerkracht die mij voorging (Anne) ben ik al wat meer over deze meiden te weten gekomen. Sommige dingen wist ik al, anderen dingen waren nieuw. Toch probeer ik alles zo veel mogelijk op z'n verloop te laten gaan, want van al dat malen in mijn hoofd word ik ook niet veel wijzer..

Na alle verhalen die ik heb gehoord en foto's die ik heb gezien, vond ik, dat ik buiten mijn reis om, meer voor dit volk wilde gaan betekenen. Ik wilde geld in gaan zamelen zodat ik straks echt kan helpen waar ik kan. Zo gezegd, zo gedaan.. Ik heb mijn eigen hulp actie gestart doormiddel van een stichting; juffrouw Chiara helpt Haïti. Het geld wat ik inzamel doormiddel van deze stichting gaat naar projecten in Haïti, waaronder het ziekenhuis van Rob en Anne-marie. Ook zal er geld gaan naar leermiddelen en natuurlijk naar de plaatselijke bevolking. Hoe meer donaties, hoe meer steun ik kan bieden. Alle kleine beetjes helpen!

De verdere voorbereidingen gaan redelijk volgens plan. Verzekeringen, inkopen doen en natuurlijk alles inpakken. Het is een hoop werk, maar ik kan er ook het plezier wel van inzien!

Liefs, Chiara


Iedereen verdient een kans! Steun ook, en doneer op:
Nr. 6144104
IBAN: NL05 INGB 0006 1441 04
t.n.v. juffrouw Chiara helpt Haiti

  • 03 September 2013 - 09:06

    Anne :

    Leuk dat je ook een weblog bij gaat houden, Chiara. Ik zie uit naar je verhalen, veel succes meid!

  • 13 Oktober 2013 - 17:23

    Fabio:

    Heyyy kanjer , lieve Chiara How is life. Hier gaat z'n gangetje, je wordt wel gemist.
    Ik hoop dat jij je wel redt daar ik wens jou al het goede en let op je gezondheud. En moge god de goede bedoeling belonen.. love U

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chiara

Van 3 September tot 29 April naar Haïti: Passe Catabois. Daar zal ik Nederlands basisonderwijs bieden aan drie geadopteerde meiden. Onderwijs voor deze meiden is van groot belang. Mede omdat hun ouders zich op deze manier kunnen blijven inzetten voor de lokale bevolking, doormiddel van medische hulp, maar ook alle andere hulp die binnen handbereik ligt.

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 40259

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 29 April 2014

Juffrouw Chiara in Haiti

Landen bezocht: