Aangekomen! - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Chiara Linden - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Chiara Linden - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg Chiara

05 September 2013 | Haïti, Passe Catabois

Ik ben aangekomen!

Gisterenmiddag rond 1 uur (19:00 NL) ben ik aangekomen in Haïti. De reis is prima verlopen en ik werd hartelijk verwelkomt.
Vanacht heb ik in een hotel geslapen met Rob, de vader van de kinderen. Dit omdat ik vandaag naar het consul ben gegaan het regelen van mijn papieren. Dit is in Port au Prince en ligt ruim 6 uur (met de bus) van Passe Catabois. Het is daarom geen doen om eerst naar huis te gaan en daarna naar het consul.

Bij het consul zijn we letterlijk geen stap verder gekomen. Over een stempel op het paspoort doen ze ontzettend moeilijk en heb ik dan dus ook niet gekregen. We werden van het kasje naar het muurtje gestuurd en zo weer terug. Omdat we op dit moment even niks kunnen doen vertrekken we om 1 uur (onze tijd) met de bus naar Passe Catabois. Daar zal ik de kinderen ontmoeten en mijn eigen plek kunnen gaan creëren. Vanaf daar zullen we dan ook onze verdere opties gaan bekijken.

De reis naar het consul op de motor was een hele gebeurtenis, maar wel erg leuk. Met z'n 3e op de motor is warm, maar het windje dat je mee krijgt is echt heerlijk! Tot mijn grote verbazing rook onze chauffeur nog lekker ook, hahahah! De omgeving hier in de 'grote' stad heel apart en extreem druk. Ik ben blij dat ik nog leef na het ritje, wat het verkeer is hier hels! Iedereen rijd door elkaar en hoe harder je toetert hoe meer voorrang je krijgt.

Ik heb het tot nu toe erg goed hier en ben enorm benieuwd hoe het er in Passe Catabois uit zal zien. De busreis duurt lang, maar ik zal wel weer een hoop zien van Haïti!

Geen idee wanneer ik weer online zal zijn, want het internet daar is een stuk minder goed dan wat het hier is.. We zullen zien!!


P.S. Als je van donker mannen houd is Haïti the place to, je kan er je ogen uitkijken! hahahah




Mijn werk in Nederland zal ook gewoon door blijven gaan..
Iedereen verdient een kans! Steun ook, en doneer op:
Nr. 6144104
t.n.v. juffrouw Chiara helpt Haiti


  • 05 September 2013 - 18:07

    Anne :

    Fijn dat je er bent, heel erg veel succes en plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chiara

Van 3 September tot 29 April naar Haïti: Passe Catabois. Daar zal ik Nederlands basisonderwijs bieden aan drie geadopteerde meiden. Onderwijs voor deze meiden is van groot belang. Mede omdat hun ouders zich op deze manier kunnen blijven inzetten voor de lokale bevolking, doormiddel van medische hulp, maar ook alle andere hulp die binnen handbereik ligt.

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 40239

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 29 April 2014

Juffrouw Chiara in Haiti

Landen bezocht: